Raella Budow
צילום קולינרי

צילום קולינרי – כל מה שחשוב לדעת

צילום קולינרי הוא צורת אמנות המחברת את ההנאה הפיזית של האוכל עם הנראות האסתטית המיוחדת שלו. ככל שהארוחה הופכת לחוויה ויזואלית יותר ויותר הצילום הקולינרי ממלא תפקיד מרכזי לא רק בתעשיית המזון, אלא גם באורח החיים ובתרבות. בין אם אתם שפים, בלוגרים המסקרים אוכל או פשוט חובבי צילום, שליטה באמנות הצילום הקולינרית יכולה להעלות את העבודה שלכם לרמות מקצועיות. באיזה ציוד משתמשים, מהן הטכניקות ובכלל, מה גורם לנו להימשך כל כך לתחום צילום זה? כל הפרטים כאן.

צילום קולינריה – עולם של טכניקה ואסתטיקה

כשמדובר על עולם הצילום, מדובר על עולם מרגש ומלא אלמנטים ותתי תחומים. צלם הוא לא רק אדם שלוחץ על הכפתור במצלמה. העין חייבת להיות עין טובה, אומנותית, יצירתית, שיודעת גם לערוך לאחרי כן את התמונה ולהתמקד באובייקט הצילום. צילום מזון הוא תחום המחייב התמחות, ועין ייחודית לצילום. מעבר לכך, יש כאן עולם שלם של טכניקה שמסייע לאסתטיקה ברמה גבוהה וכולנו הרי יודעים, שכאשר אוכל נראה טוב, הוא פשוט גם גורם לנו להימשך אליו יותר. הנה שתי טכניקות עיקריות ובסיסיות שחשוב לקחת בחשבון בזמן צילום קולינריה מקצועי:

  • תאורה

אור טבעי לרוב עובד הכי טוב לצילום אוכל. הוא מוציא את המרקם והצבעים האמיתיים של המנה ומאפשר לראות אותה באמת כפי שהיא. עם זאת, תאורה רכה באמצעות סופטבוקס יכולה להיות חלופה טובה לצילומים בתוך מתחם פנימי סגור ולא באור הפתוח.

  • זוויות

בחירת הזווית יכולה ליצור או לשבור תמונה קולינרית. בין אם שכרתם צלם לקונדיטוריה ובין אם לצילומי אוכל למגזין. צילומים מלמעלה למטה עובדים היטב עבור שכבות שטוחות והצגת הגדרות השולחן, בעוד שזווית של 45 מעלות היא בדרך כלל הטובה ביותר ללכידת עומק המנה. שחקו עם המצלמה, בחנו זוויות, היתרון של המצלמות הדיגיטליות החדשניות הן שאפשר לנסות כמה שתרצו, למחוק, ולהתחיל מחדש.

צילום קולינרי – איזה ציוד חשוב שיהיה לכם?

כל סוג של צילום מצריך מהצלמים ציוד מקצועי. כאשר מדובר על צילום קולינריה מדובר על תחום שיש בו חשיבות גבוהה ציוד איכותי:

  • אתם צריכים מצלמה טובה

בעוד שהסמארטפונים עשו כברת דרך בעולם הצילום אי אפשר להשוות את איכות הצילום למצלמה מקצועית. מצלמת DSLR או בטכנולוגיה החדשנית של ללא מראה מציעה שליטה רבה יותר על הגדרות החשיפה וצמצם התריס. שליטה זו מאפשרת להביא לתוצאות צילום איכותיות ומדויקות שהן חלק בלתי נפרד מצילום שהינו צילום מזון מקצועי.

  • עדשות מתאימות

עדשת מאקרו היא עדשה מצוינת לצילומי תקריב, ומסוגלת ללכוד פרטים מורכבים של המזון שאתם מצלמים ועל כן היא חשובה מאד.

  • חצובה

זהו אולי המוצר הכי חיוני לייצוב המצלמה, במיוחד בהגדרות של תאורה נמוכה שבהן עשויה להידרש מהירות תריס איטית יותר. החצובה משמשת בתור מוצר משלים למגוון סוגים של צילומים ולאו דווקא משמשת תמיד צלם אוכל מקצועי אלא גם צלמי נוף, טבע, שקיעות וזריחות.

ראלה היא צלמת מזון מקצועית והאהבה לאוכל היא אהבת ילדות שהפכה למקצוע מרגש. לראלה תואר ראשון בתקשורת צילומית והיא נהנית לכבוש את לב הקהל בצילומי אוכל שונים המלווים באור, טקסטורה ויצירתיות שנותנת לאוכל טעם של עוד.

תוכן עניינים
צילום קולינרי
בואו נדבר!
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם