אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. אנו מאמינים שתמונה טובה יכולה גם לספר סיפור. כלומר, מעבר למילים שמתארות את התמונה, חשוב שיהיה סיפור מאחוריה, מאחורי בית העסק. כאשר צלם מזון מקצועי ומנוסה יכול להביא לידי ביטוי בתמונות שלו את הסיפור והערכים של החברה, לצג הצגה איכותית ובולטת של איכות המוצר – אין ספק מדובר בנוסחה מנצחת החיונית לכל עסק בתחום הקולינריה. מבתי קפה ומסעדות ועד לרשתות מזון, אולמות אירועים, קונדיטוריות, מאפיות ועוד. הזמנה של צלם מזון מקצועי צריכה להיעשות בכובד ראש ולאחר שבחנתם מספר דברים חשובים.
פרמטרים חשובים לבחינת צלם מזון איכותי שיתאים לצרכים שלכם:
- התמחות – ראשית תרצו לבחון את תחום ההתמחות של הצלם. ישנם צלמים המתמחים בצילומי אירועים, אחרים בצילומי תדמית ואילו צלמים אחרים בסגנונות צילום נוספים צלם אוכל מקצועי צריך להתמחות בצילום מזון, באופן שבו התמונה נראית ומעוצבת ובמאפיינים הבולטים החשובים בסוג זה של צילום.
- סטיילינג – אחד המאפיינים החשובים הוא כמובן נושא הסטיילינג. מדובר למעשה בעיצוב התמונה כדי להעביר את התחושה והרגש הרלוונטיים, לשדרג את הנראות והאיכות של התמונה, את מידת האטרקטיביות שלה ואת המקצועיות שלכם באופן שבו אתם מציגים את האוכל שלכם. לא כל צלם עושה סטיילינג לאוכל או מבין מה זה. חשוב לעבוד עם צלם מקצועי ומנוסה שעושה יודע כיצד להכין את השטח ברמה המקסימלית לתמונה מעוצבת ויפהפייה.
- תיק עבודות – חשוב לבדוק את תיק העבודות של הצלם ולבחון את איכות העבודה שלו בפועל. למעשה בתחום הצילום זו הדרך הטובה ביותר לבדוק את איכות העבודה של איש המקצוע ובמידה והיא אכן תואמת את הציפיות שלכם. תוכלו לבדוק את רמת היצירתיות והסטיילינג של התמונות, את רמת החדות של התמונה, האם התמונות באמת מגיעות אליכם ובכך להחליט האם הרמה הזו מתאימה גם לצרכים שלכם.
- המלצות – כדאי לבדוק גם את ההמלצות אודות הצלם. צלם מזון מקצועי יוכל לספק לפחות כמה המלצות המעריכות את העבודה שלו.
- מחיר – על אף שלא מדובר בפרמטר המכריע, שכן הניסיון ואיכות העבודה של הצלם יהיו משמעותיים יותר, כדאי יהיה לבדוק שגם המחיר של הצלם הינו מחיר אחראי ונחשב מקובל לשירות המבוקש.
- ציוד מקצועי – כמובן חשוב שהצלם יגיע עם ציוד מקצועי איכותי ומתקדם. אין מדובר רק במצלמה טובה אלא גם בציוד נלווה, ציוד תאורה ועוד.
צילום מזון מקצועי למסעדות שמשיג תוצאות
תמונות מזון חיוניות מאוד בעסק כמו מסעדה. לצד העובדה שתוכלו להשתמש בתמונות להצגת מנות התפריט שלכם באמצעות טאבלט למשל או להדפסת התפריטים במקום, תוכלו גם להציג את התמונות בעמוד העסקי של המסעדה ברשתות החברתיות וכמובן באתר המסעדה. כך תוכלו למעשה לקרב אליכם את הקהל, לגרות את החושים שלו ולגרום לו לרצות לטעום מהאוכל שלכם כבר באותו הרגע שבו הם נחשפים לתמונה. מדובר באחד מכלי השיווק החזקים ביותר, כמו גם כלי נהדר ליצירת תכנים שתוכלו לשתף כדי לשמור על הפרופילים שלכם פעילים ומעניינים.