עיצוב אוכל זו אינה רק צורת אמנות. מדובר באלמנט חשוב ומשמעותי שמסייע להניע מסעות שיווק ופרסום ברמה גבוהה. כאשר מדובר על סטיילינג לאוכל מדובר על תהליך של סידור והצגה קפדנית של פריטי המזון כדי להפוך אותם למושכים ויזואלית בתמונות או בסרטונים. אלמנט זה חשוב בתעשיית המזון בין אם בקייטרינג, מסעדות או אפילו בתי קפה קטנים. הוויזואליות היא חלק בלתי נפרד ואסתטי מתוך תהליך השיווק שכן מאכלים שנראים טוב, ללא ספק גורמים למשיכה הקולינרית הרלוונטית.
סטיילינג לאוכל – למה זה כל כך חשוב?
כאשר אתם שוכרים סטייליסטית מזון אתם למעשה שוכרים עיצוב מרשים ושיווקי למאכלים שאתם משווקים, או יוצרים. יש לכך חשיבות רבה בקמפיינים פרסומיים ושיווקיים והנה מספר מהפרמטרים שגורמים לחשיבות גבוהה זו:
-
משיכה ויזואלית
בעידן המדיה החברתית, המרכיב הוויזואלי הפך למרכזי במשיכת תשומת לב הקהל. מנה מעוצבת לא רק מושכת את העין אלא גם מעוררת את הסקרנות. צלחת נעימה למראה יכולה לעורר את החשקים של הצופים בה ולגרום להם לברר אודות האוכל הנמצא בה, ואודות המותג מאחוריה.
-
חיבור רגשי
אוכל הוא הרבה יותר ממזון. מדובר באלמנט שקשור עמוק לרגשות ולזיכרונות שלנו. עיצוב אוכל הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מכך. צלם אוכל מקצועי יצליח להוציא את מיטב התמונות כאשר מנה מעוצבת לשלמות מנה כזו לא פונה רק לחוש הטעם או המראה בלבד אלא מעוררת הזדהות, תחושות ורגשות.
-
זהות מותג
כאשר מדובר על צילום בתחום הקולינריה מדובר על הקשר ישיר למיתוג. כל מותג שואף להיות בעל זהות מובחנת, וסטיילינג אוכל יכול לתרום לכך בצורה משמעותית. בין אם המותג רוצה למצב את עצמו כיוקרתי, ביתי, הרפתקני או בעל מודעות גבוהה לבריאות, האופן שבו האוכל שלו מוצג יכול להעביר מסר חזק לצרכנים. סטיילינג מזון הופך לשפה ויזואלית, המבטאת היבטים של המותג שעלולים להיות מורכבים מדי להעברתם באמצעות מילים בלבד.
על סטיילינג מזון, צרכנים, ומה שביניהם
האמירה “קודם כל אוכלים עם העיניים” מחזיקה במשקל משמעותי. אוכל מעוצב היטב יכול לשנות את תפיסת הצרכנים, ולהעלות אפילו מנה פשוטה למעמד של מנת גורמה. עיצוב אוכל יצירתי ברמה גבוהה יכול להעניק יתרון משמעותי. כאשר הצופים גוללים בעדכוני המדיה החברתית במהירות המאופיינת לתקופה הזאת ולעידן החדשני בו אנחנו נמצאים, לתמונת אוכל מעוצבת יש את הכוח לגרום להם לעצור, להסתכל, ובעיקר, לזכור את המותג.
צילום קולינריה וסטיילינג לאוכל ממלאים תפקיד מרכזי בקמפיינים פרסומיים ושיווקיים. לא מדובר כאן רק בדרך בה אפשר לגרום לאוכל להיראות פשוט טוב. מדובר בהעברת מסר, לעורר רגשות וליצור רושם מתמשך שיוביל למיתוג נכון ואפקטיבי. ככל שאנו מתקדמים לעידן חדשני יותר ויותר, החשיבות של צילום מזון מקצועי תוך כדי עיצוב המנות הקולינריות הוא משמעותי ביותר. כך נוכל להפוך כל מוצר ומוצר לכלי הכרחי עבור שיווק ופרסום ולכן, השקעה בעיצוב אוכל מקצועי יכולה להוות את ההבדל בין קמפיין פשוט לקמפיין בלתי נשכח.
ראלה היא סטייליסטית למזון וצלמת מזון מקצועית. האהבה לאוכל היא אהבת ילדות של ראלה שהפכה עם השנים למקצוע מרגש וכבעלת תואר ראשון בתקשורת צילומית, גם לקריירה.