Raella Budow
איך מתכוננים לצילום קולינרי

איך מתכוננים לצילום קולינרי?

צילום קולינרי מתבטא למעשה בהפיכת תמונה רגילה של אוכל לתמונה מרגשת ומעניינת, תמונה מקצועית שגם מספרת סיפור וגם מקרינה על מקצועיותו של בית העסק. על מנת לצלם אוכל בצורה מקצועית יש להזמין סטייליסט מזון. הוא איש מקצוע המתמחה בסידור וארגון חומרי הגלם בחלל המיועד לצילום ועושה שימוש באורות, טקסטורות וחומרי גלם שונים על מנת להפיק תמונה מרהיבה ומקצועית. הסידור של המנה או חומר הגלם שצריך להבליט, שימוש בתבלינים, כלים או חומרי גלם אחרים כדי להבליט את האלמנט העיקרי בתמונה, שימוש בתאורה ובצבעים על מנת להפוך את התמונה לדרמטית ולתת לה אופי. כל אלה הינם אומנות של צלם מזון מקצועי שגם מתמחה בסטיילינג.

ההכנות לצילום הקולינרי:

אז בין אם אתם צריכים תמונות לרשתות החברתיות, לספר מתכונים חדש שלכם או תמונות של מנות האוכל במסעדה שלכם בהם תוכלו להשתמש בתפריט המסעדה או באתר שלה כדי לעודד את הזמנת המנות – תצטרכו להזמין צלם מקצועי התמחות סטיילינג לאוכל. שלבי ההכנה לצילום הקולינרי יתחלקו למספר חלקים, החל מהבנת צרכי הלקוח, דרך הכנת הציוד הנדרש וחומרי הגלם הנוספים הנדרשים ועד הפקת התמונות ועריכתן. 

שלב 1 – הבנת צרכי הלקוח – יש הבדל בתמונות המזון לרשת מעדניות הרוצה לשווק עוגות, קינוחים, סופגניות ומוצרי מאפה שונים לקמפיין הפרסום שלה בדיגיטל לכבוד החג, לבין צילום מנה של מסעדה שאמורה לעורר את התאבון של הלקוח כשהוא יושב במסעדה עם מגוון הגירויים שמסביבו. לכל בית עסק יש את הצרכים שלו וסוג התמונות הרצויות לו. לכן, בשלב הראשון הצלם יעבור עם בעל העסק על הצרכים שלו ואופי התמונות הנדרש ובהתאם לכך יכין את רשימת הציוד וחומרי הגלם להם הוא זקוק.

שלב 2 – הכנת הציוד וחומרי הגלם – צילום אוכל מקצועי כולל בתמונות אלמנטים רבים ושונים שהם מעבר לאלמנט העיקרי המצולם. לדוגמה: שימוש בקרשי חיתוך, סכינים, פירות וירקות, תבלינים, מפות שולחן ועוד. כל אלה יכולים להיות שימושיים על מנת לייצר את התמונה הכוללת הנדרשת ולהפיק את הקונטרסט והצבעים הנדרשים כדי להבליט את האלמנט ולהפיח חיים בתמונה.

שלב 3 – הכנת השטח לצילום והתאורה הנדרשת – בשלב האחרון שלפני צילום התמונות עצמן חשוב יהיה למצוא את המקום המתאים לצילום, ללא הפרעות מסביב, ללא אנשים שעוברים בדרך וכמובן מקום עם אפשרות לסדר את התאורה בצורה שתחמיא לתמונה. כל אלה יהיו אלמנטים משמעותיים בהפקת התמונה המוצלחת.

לסיכום; ההכנות לצילום קולינרי מקצועי הן לא פחות חשובות מהידע המקצועי הנדרש לצילום תמונה איכותית וחדה. עבדו עם צלם מקצועי העושה את כל ההכנות הנדרשות להפקת התמונות האיכותיות והמקצועיות ביותר לעסק שלכם.

תוכן עניינים
איך מתכוננים לצילום קולינרי
בואו נדבר!
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם